27.10.07

Anna: 7(või 8) põhjust, miks teha (seda) näitust

"Algul, kui seda teemat kuulsin motlesin kohe, et see on vaga hea teema, aga istusin maha ja mõtlesin.."
ja mõtlesin ja veel kord mõtlesin... jne.

see teema kõlab nagu oleks vägagi konkreetne. agareaalselt tuleb välja, et pigem hyper-üldine.
võib olla mul hetkel juhe jooksis kokku, aga teema "põhjused miks teha (näitust) KOOS" tundub siis aktuaalsem olema.
või siis midagi a la " kunstnik ja maailmaparanduslikud ideed"

ma tõesti olin 2 nädalat vait.
1) vaikimese egoistlikud põhjused on

- lootuse kaotus.. et ma saan midagi paremaks muuta
- läksin närvi. need "rahuldamatused" meie seltskonna sees on absurdsed. ja mina provakatsiooniga kaasa minnes võin asju ainult hullumaks teha
- miks mulle see teema ei meeldinud ma põhjendasin varem juba piisavalt konkreetselt. nüüd ma pidin tõesti endale seletama(põhjusi otsima ja välja mõtlema) miks projektis osa võttan.
- pärast tekkis muidugi palju infot( teie mailid) mida ma pidin kokku võtta.

2) informatsiooni analüüsimine

A: põhjused miks me seda teemat valisime (tsitaatid)

- iseenesest "on tekkinud küsimus: miks pagana pärast me üldse seda näitust teeme, seega teema on aus, isiklik, meie jaoks aktuaalne
- "see on üks väheseid asju, mille suhtes kõik meie seltskonnast suudavad ennast -positsioneerida-...st kõigil on põhjused paratamatult ja nii on materjal näituseks juba iseenesest olemas."
- "meie grupis on rohkem egosid kes ei suuda lahendada konkreetsemat teemat oma peaga ja ei taha mõne teise isiku totaalsete ideedega ka kaasa minna sest et see pole "temale omane". . siis muid lahendusi eriti ei jäägi..."
(tekkis teatav konsensus sellise teema valikul, sest teised teemad ei läinud läbi oma liigse konkreetsuse tõttu, mis oli omane ühele või teisele persoonile ja kajastas vaid tema positsiooni.)
- "teistel on ka kõikvõimalikest teemadest kõrini, mida on välja pakutud, ja mis on nii TÜÜPILISED. "
- "sobib see teema meile, kuna inimesed on nii erinevad. ja kõik tahavad teha midagi endale omast."
- igaühel on vabadust nii palju, et ta vastab oma tööga küsimusele, miks ta seda näitust teeb. siis põhjendataksegi oma positsiooni.

tõin esile 6 staitmendit, kuid tegelikult piisaks 2st.

B: 5 põhjust, miks teha (seda) näitust

ei hakka hetkel iga põhjuse kohta kirjutada.
kuid üldiselt... kui ma proovin ette kujutada kuidas need tööd koos välja näevad... ma ei näe ühtsust. töid ühendab see kuidas näituse teema kõlab, kuid mitte sisu, meetod, suhtumine etc.

võib olla minu esialgne koostööprojekti ettekujutus oli liiga idealistlik.
mulle meeldiks koostöö juures:
- egoismist loobumine. egod ei konkureeri, ei võistle, vaid töötavad koos. sest on olemas mingi tähtsam kui positsioneerimine. on olemas idee, teema, probleem, küsimus.
- vabaduse(tavalises sõnatähenduses) piiramine on pigem eelis kui puudus. ja tglt see vabaduse piiramine ja teiste inimeste "suurte" ideedega kaasa minek ongi ju koostöö point. (no mis ma räägin.. see on ju nii ilmne)
- valmis "asi" peaks olema tõesti tervik... mitte kureeritud näitus.

3)minu põhjus(juhul kui ma osaliselt unustan seda mida kirjutasin üleval) miks teha (seda) näitust

selleks, et nagu eeldakse, "ausalt" selle küsimusele vastata, tuleb superman olla.
esiteks... kas vastates küsimusele "miks ma teen" saab üldse aus olla?
mul endal vastus tuleb jõuab kas haige psühhoanalüüsini, või siis tugeva ja ilusa staitmendi välja mõtlemiseni.

teiseks... kevadel, kui näitusetegeminse mõtte tekkis oli konkreetne idee ja meeleolu ja muidugi inimesed kellega oli mitte-lihtsalt-meeldiv koostööd teha. tundus, et asi oli seda väärt,.. et jätkata, lõpetada ja seega näidata. arvasin, et meil on midagi uut ja tähtsat öelda. -- seda "illustreerida" ma ei oska.

praegu. mul umbes 3 objektiivseid põhjusi miks ma seda teen. lisaks segased mõtted, tunned, probleemid ja sama ikka on jäänud inimeste suhtes sümpaatia. -- selle kohta ma võiks teha maali. mida valmistaks šamanistlikul-sümbolistlikul metoodil.

teiseks, kui rääkida miks ma üldiselt pean näitusetegemise aksepteeritavaks ja vajalikuks...
mul tuli välja 5 A4 lk väikse käekirjaga täidetud teksti. mis on iseenestest oluline(minu jaoks on vähemalt), aus, siiras ja väga ilus.ma ei taha seda kokku võtta ja ei näe mõttet seda pildiks tõlgendada. teksti enam-vähem otses kasutusest ma mõtlen. kuid.


4) palun. kui saate... kirjeldage seda kuidas te kujutate ette milline peaks olema näituse nagu terviku "tulem". kudas te tahaksite et ta "töötaks"?

Kommentaare ei ole: