09.10.07

Anna: kirjeldus (abstraktne kunst)

lahe. "meil" on vägev vihm... sügis. aga selline ilm mulle praegu sobib väga. melankooliline ilm soodustab minu melankooliat.

workshop'ist... lahe. selline totaalne arusaamatus on reeglina positiivselt väljakutsuv. et kas saad aru et oled haritu loll.. ja hakkad lugema palju või saad aru, et oled elav kaine inimene selge maailmavaatega... ja hakkad oma teemad vastupanuks rohkem arendama.
on ju nii.
elagu dogmaatiline fatalism!

+++
minu "abstrakne" idee on inspireeritud Cornelius Cardew'i teosega "Paragraph 7 of The Great Learning".
kirjeldus:
there is a piece of text, which is divided into 24 phrases(e. 3 words in length).
there is 20 singers.
all singers use exactly the same instructions. they are asked to sing each line of the text for length of a breath, and on one note.
the singers start together at a signal, and each singer chooses a note for the first line, staying on it until the on of the line.
the singer then moves on the next line, choosing a new note. following the rule: "choose the note that you can hear being sung by a colleague. do not sing sing the same note on 2 consecutive lines. each singer progresses through the text at his own speed."
because performances are often in a position to choose between a wide selection of notes, their own cultural histories and predictions will be an important factor in which "strains" of the stock they choose to reinforce .
the dynamic of the system is its interaction with the environment, psyhological and cultural climate surrounding the performance.


nii... muidugi lalma me ei hakka..)

aga näiteks... kui asendada noot kujuga...

nii et igaüks alustab oma konkreetse kujundiga... ja siis järgnevad "joonistused" on dikteeritud teiste inimeste ehk naabrite kujunditega. värvid ja suurused oleksid oma "maitse" a la cultural history valikul.

++++++

ma ei tea... uff... hommikul mõtte tundus super äge olema... praegu mu pea töötab halvasti.. ja tundub et kõik on liiga keeruline.
ja lisaks abstraktne kunst on minu jaoks liiga arusaamatu asi (ha.. ja see ongi põhjus miks antud projeki raames ta mind huvitab)

mis arvate?

anna

5 kommentaari:

7 põhjust, miks teha näitust: ütles ...

hei,
antud hetkel mulle see väga meeldib, et annal ses suhtes õigus, et see on midagi intellektuaalsusest vabamat. et sellel on mantra ja müstika hõngu, mulle osalt tundub midagi sellist väga õige kohati... et see on olemuselt abstraktne, kuid kui igaüks valib ühe kujundi, mis ei pruugi olla üldse mitte abstraktne- et situatsioon kus saadki valida ainult ÜHE asja, siis see paneb rohkem süvenema ja tõenäoliselt valib igaüks midagi talle väga olulist või iseloomulikku...

ja et kõige tähtsamaks sel juhul muutub konkreetne akt, kus kõik on koos ja teevad 'muusikat'- sain ma õigesti aru, et see on nagu performance ,eks?

kui nagu kriitiline olla veids, siis muidugi jääb veids häirima see koht, et me otseselt copime mingit instruktsiooni, et võibolla oleksin rohkem rahul, kui me ka ise süsteemi paika paneksime inspireeritult antud kirjeldusest ja teine küsimus, kas seda on juba tehtud?
eestis vist mitte. ja erineks päris palju ka üldisest suunast antud hetkel.

siis see ka et mis valemiga me täidame kogu galerii, et sel juhul võikski olla mingi väga kauakestev akt, et tõepoolest galerii mõlemad korrused oleks hõlmatud !?
et kas need kujundid nagu värviga teha, tegelt arvan et antud juhul see lisaks mingit tunnetuslikkust, ma ei tea......

ja viimane väike märkus, et tõenäoliselt ma ei jõuaks selleks ajaks veel eestisse, nii et ma ei tea.....et väga tahaksin osaleda võibolla on see võimalik mingitpidi.

ja tegelt see kujund võib ju olla ka digitaalne nagu projktsioon ? why not? et siis ma saaks näiteks nii , järgides instruktsiooni.


hm, ootan järgnevat diskussiooni.
marju

7 põhjust, miks teha näitust: ütles ...

tere!

meeldib. teate me teeme neid harjutusi eka kammerkoori
proovides...peaaegu. me ei laula mingit rida vaid hoiame lihtsalt nooti.
aga midagi on sarnast, ehkki nooti vahetame dirigendi märguande peale ja
siis on nt ülesanne minna üle oma lähedalasuva inimese noodi peale ja
lõpuks "saada kokku ühel helikõrgusel"...mitte nii et keegi annab noodi,
vaid nagu tunnetada, kes kusagil on ja minna ka sinna. väga hea koostöö
vorm, hästi emotsionaalne ka.

kas me joonistaksime ühte kujundit siis mingi teatud aja vältel? või
juhuslikult? ja milleks me seda nimetaksime, seda tegevust? performance?

aa just oli/on pikal tänaval metallikunstnike joonistusnäitus, mille
avamisele eelnes vist 2 ööpäeva joonistamist, nad on katnud nii seinad kui
laed joonistustega. vaatama pole jõudnud, aga faktid on teada. neil oli
vist tajuline joonistamine, aga täpselt ei tea..

ps see teoreetiline workshop oli täna tunduvalt meeldivam, sain suht aru
juba, aga sellest ikka ei saanud, miks see nii keeruliste sõnadega peab
olema esitatud, ma jutustasin pidevalt ümber õppejõu sõnu ja küsisin: kas
nii? - jah, nii. lõpuks ikka oli kõriauguni. aga ma üritan! :D



gerda

7 põhjust, miks teha näitust: ütles ...

noh-noh-noh
kuidas läheb?

gerda, mida seal teised mõtlevad näituse kohta?
kas mõtlevad?
kas on see oluline?

marju ja gerda,

kas jumal on oplemas?
kas kunstil on jumalaga on väiksem distants, kui unenäol milles me viibime?
kas lineaarsus on see .. millega asju saab mõõta?
kas otsimine, mõtlemine, rääkimine, õppimine on meelelahutus?
kas meelelahutus on CRIME?
kas kunst on meelelahutus?
kas mul on õigus meelt lahutada?
kas meelt saab lahutada?
kas meelt on vaja lahutada?
kas on meel olemas?
kui see on väljamõeldis.. ja meelelahutus on väljamõeldis a priori... milles on point?
mis on puhkamine?
milleks ta oon?
kas on ta olemas?
kas töö on olemas? kas puhkamine on töö kuna energia kulutus on sama?
kas aju saab olla väsinud?
kui aju saab olla väsinud... on siis aju mingi asi mida saab "minust" separeerida?
kas mina seostub kehaga või ajuga?
kas mina on sümbioos?
kas fuusiline eksisteerib ilma "virtuualseta"(väljamõeldiseta)?
kas virtuaalne saab olla füüsiline?
kas virtuaalne tähendab vaimulik?
kui see ei ole sama asi... kui suur vahe on virtuaalsusel ja vaimsusel?

anna

7 põhjust, miks teha näitust: ütles ...

mul isiklikult on kohutava sümbioosi tunne, nii et filosoofiliste klauslite üle arutlemine on päris raske.
esimest korda sain oma töid täna kellelegi näidata, siiamaani viibin mingis kirjeldamatus mõnuväljas. ühele joonistamisõppejõule, et talle meeldis ja mulle tundus et nad on seal kuidagi tolerantsemad kui ma harjunud võibola-loodetavasti ainult see õppejõud. mulle tundusid mu tööd päris normaalsed antud situatsioonis...

marju

7 põhjust, miks teha näitust: ütles ...

terekest

minul läheb nii et ma olen järjekordselt üleväsinud. juba hommikul. sunnin
ennast olema ja tööle, kooli jne.

aga okei eile oli koosolek. kuna mul pole eriti aega, siis kirjutan
otsekoheselt ja lühidalt. arvati, et süsteemi järgi abstraktsete mustrite
produtseerimine oleks liiga annalik, et seda võiksid kõik teha. liina
ütles, et kui anna teeks midagi taolist üksi, siis ta saaks kindlasti
hakkama, aga me kõik solgiksime selle nagunii ära või ei mängiks välja.
veronika ja greetel olid nõus sellega. minul pole abstraktse idee vastu ka
midagi. aga eks lihtsam oleks vist ikka see "8 põhjust" mis marju välja
pakkus, et igaühel oma põhjus, oma töö. seletasin eile neile, et kirjutagu
mingi lause, põhjendamaks, mis nad seda konkreetset näitust teevad. ja
siis tuli jälle jutuks, et nad teevad näitust näituse pärast... masendav.
aga neile meeldis igaljuhul 8 põhjust ja nad lubasid järgmiseks korraks
võtta kaasa lause, mis nad kirjutasid, või põhjuse, mis välja mõtlesid ja
heal juhul kavandeid ka, et vaadata ja kritiseerida üksteist, ja näha, kas
ideedes on midagi lubavat. ja pärast oma ideekavandite esitamist arvasid
nad, et võiks rääkida asjast ka kaidole ja liinale. muide ma nägin täna
unes, et ma rääkisin liina siibile mingist variandist, millest me võiks
näituse teha(vist ei olnud 8 põhjust) ja ta keeldus:D see on juba
depressiivne. jaaah ühesõnaga abstraktne tundus liiga spetsiifiline. ja
liiga egolahtilaskmine taas. see seltskond kellega me seal koosolekuid
peame on üpris masendav ja allaheitlik üldiselt. võitlen võitlen võitlen

muide anna ma vastaks nendele küsimustele meeleldi mis esitasid...ehk täna
õhtul v homme hommikul. sest praegu ma pean praktilisi asju tegema.

palun vastukaja siis koosoleku raportile!

gerda