09.01.08

versioon pressitekstist

„7 põhjust, miks teha näitust.”

„ 7 põhjust, miks teha näitust „ on 7 autori koostöönäitus. Esitusele tuleb igalt autorilt üks töö ( = 7). Kõik teosed kajastavad põhjendamist/ vastuse leidmist küsimusele, miks teha näitust? .

Ühisnäituse idee algstaadiumis ei suudetud leida mitte ühtki sobivat teemat. Mõned liikmed loobusid osalemast (isiksuse diskrimineerimine). Näitust ära jätta ka ei tahetud. Otsustati väljapakutud ideedest kõige demokraatlikuma kasuks. „ -osalejate arv- põhjust, miks teha näitust”. Kuna, intensiivsed arutelud ning sihitu sobiva pealkirja otsimine võtsid iseenesest näituse vormi : Miks siis üldse teha näitust?

1.....( nii, siia peaksid tulema kõigi ideed ühe lausega ütleme, üksteisele järgnevalt)
2.....
.....

Koostöö, mis algselt oli kogu plaani märksõnaks, väljendus aktiivses suhtluses ja üksteise ideede ning juba valmis materjali kommenteerimises kogu projekti valmimise perioodi jooksul. Koostööd tõendav materjal aadressil: http://7reasons-1show.blogspot.com
ok. marju. kommenteerige. ???

27 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

„7 põhjust, miks teha näitust.”

„ 7 põhjust, miks teha näitust „ on 7 autori grupinäitus, kus iga autor eksponeerib üht oma tööd, mis põhjendab/ püüab leida vastust küsimusele, miks teha näitust.

Ühisnäituse idee algstaadiumis ei suudetud leida ühtki sobivat teemat peale "koostöö". Näitust ära jätta ka ei tahetud. Kuna intensiivsed arutelud ning sihitu pealkirja otsimine võtsid justkui iseenesest näituse vormi, otsustatigi sellesama kui kõige demokraatlikuma kasuks: „ -osalejate arv- põhjust, miks teha näitust”. Mõned isikud siiski loobusid osalemast, tunnetades isiksuse diskrimineerimist. Allesjäänud ja nende põhjused on alljärgnevad:

1.....( nii, siia peaksid tulema kõigi ideed ühe lausega ütleme, üksteisele järgnevalt)
2.....
.....

Koostöö aga väljendus aktiivses suhtluses ja üksteise ideede ning juba valmis materjali kommenteerimises. Kogu projekti valmimise perioodi jooksul toimus see internetiblogis, sest pooled osalejad viibisid ettevalmistusajal välismaal. lehekülg on jätkuvalt avatud ja toimiv kõigile huvilistele: http://7reasons-1show.blogspot.com

Anonüümne ütles ...

ma just mõtlesin, et me peaksime jääma selle ÜHISNÄITUSE juurde, et mitte grupinäitus lihtsalt.
et seepärast see koostööst rääkiv lõik lõpus.
ma loodan et saad aru, mis ma tahan öelda

Anonüümne ütles ...

nii, väga hea. kuigi arvan, et on liiast kirjutada igaühe põhjus. isegi siis, kui see on vaid 1 lause. aga eks te teate paremini.
"põhjendab/" on segav ja liiast, piisab vaid "mis püüab leida vastust küsimusele, miks teha näitust".

Anonüümne ütles ...

ma kaotasin 1.lõigust ära sõna "ühis" sest et tekkis imelik kõlakordus sõnaga "üks" . aga marju, tee siis veel parem variant minu omast ümber nt. ja jäta siis ka 1.lõigust ära sõna "põhjendab".

:)

Anonüümne ütles ...

muide me saime 4000 kr küsitud u5800 asemel. 1000/7=142,9.
suudame? :P

Anonüümne ütles ...

„7 põhjust, miks teha näitust.”

„ 7 põhjust, miks teha näitust „ on 7 autori ühisnäitus, kus iga autor eksponeerib üht tööd, mis põhjendab/ püüab leida vastust küsimusele, miks teha näitust.

Ühisnäituse idee algstaadiumis ei suudetud leida ühtki sobivat teemat peale "koostöö". Mõned isikud loobusid osalemast, tunnetades isiksuse diskrimineerimist. Näitust päriselt ära jätta ka ei tahetud. Kuna intensiivsed arutelud ning sihitu pealkirja otsimine võtsid justkui iseenesest näituse vormi, otsustatigi väljapakutud ideedest sellesama kui kõige demokraatlikuma kasuks: „ -osalejate arv- põhjust, miks teha näitust”.
Põhjused on järgmised:

1.....( nii, siia peaksid tulema kõigi ideed ühe lausega ütleme, üksteisele järgnevalt)
2.....
.....

Koostöö aga väljendus aktiivses suhtluses ja üksteise ideede ning juba valmis materjali kommenteerimises. Projekti valmimise perioodi jooksul toimus see peamiselt internetiblogis, sest pooled osalejad viibisid ettevalmistusajal välismaal. lehekülg on jätkuvalt avatud ja toimiv kõigile huvilistele: http://7reasons-1show.blogspot.com


ps.liinale. ee, ma mõtlesin, et äkki "püüab leida vastust" oleks veids üle pakutud kaido ja liina s. puhul- , et " põhjendab" laiendab natuke meie eesmärke. et neil on tegemist vist pigem põhjendamisega , miks nad seda konkreetset näitust teevad, erinevalt meist,kes nagu pigem mingi üldise küsimusega tegelevad.arvan.seega võiks jääda mõlemad.

Anonüümne ütles ...

raibe, veel on mingid sõnakordused, aga mul on arvutis nn korrektne variant viimasest versioonist.saatsin selle pressiteate liinale ja kaidole meiliga(sain aru , et nad pole väga aktiivsed blogijad).kuna ma ise ei tea päris enam, kas see on ok või nii.

Anonüümne ütles ...

Tere

võiks küll umbes nii olla ja kindlasti peaks siis need ühelauselised põhjendused ka lõppu panna.
Alternatiiviks oleks luua mingi hoopis mängulisem tekst, mis külvaks pigem veits segadust, ning näitaks meid lahedate loominguliste tüüpidena. Keda me tegelikult ju ei ole, sest ei suuda isegi grupikat muud moodi teha kui vaidleme ja maandume lõpuks kõige madalama ühisnimetaja otsas :) Nii et mina jääks praeguse variandi juurde küll.
Ja minu lause oleks: Olen nõus tegema mida iganes, et meie ühine üritus vaid õnnestuks ja osalejatel hea mälestus jääks.

Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Anonüümne ütles ...

Põhimõtteliselt jah, selline
tekst sobib küll. Kaido märkus on väga õige, et lisada siia rohelistel
lehtedel olnud kirjeldused (igaühe põhjuse järgi näiteks). Õige pisut
võiks kohendada grammatikat, kui kõik on kokku pandud.
Minu põhjus on ikka veel väljaselgitamisel.

tervitades,
Liina

Anonüümne ütles ...

minu põhjus(hetkel):
olen olnud, olen ja olen ka tulevikus järjepidev ja töökas.

mulle tundub, et kui pressitekst on nii sisuline ja kõigi põhjused on välja toodud, siis on suurused ja materjalid, meediumid (mis rohelistel lehtedel) jälle liiast. neid üksi oleks olnud äge kasutada, sest see tekitaks lünga just sisu kohale, aga nii vist pole mõtet töid endid kirjeldada. sest tekst räägib ainult põhjustest.

Anonüümne ütles ...

nii siis 
X põhjust, miks kirjutada pressiteadet... ha-ha!
see pressitekst on. selline... väga väga väga loogiline tekst. natuke igav ka. ja külm.)
ma üritasin midagi testsugust välja mõelda, kuid kukkusin sellega läbi.
aga
-kui lisada ka rohelistel lehtedel olnud kirjeldused... siis ma jätaks välja kõik muu..
et koguasi näeks umbes nii välja:

7 põhjust, miks teha näitust.

1.....( kõigi ideed ühe lausega ütleme, üksteisele järgnevalt) + suurused ja materjalid, meediumid(rohelistelt lehtedelt)

2.....
.....
lisainfo: - http://7reasons-1show.blogspot.com
-(galerii aadress)

Anonüümne ütles ...

arvan, et see siiski võiks jääda, midagi sellist ehk see. kuna näitus ise tundubki suht külm ja igav jne. ma olen suht 100% nõus k.ole arvamusega. et muidugi võib teha mingeid lausete muutmiseid ja korrektuure. erilisel loomingulisusel tõepoolest vist pole enam pointi selles kontekstis....

Anonüümne ütles ...

Olen Anna variandi poolt. Seda, mis on Marju teksti teises lõigus, pole vaja. See, kuidas näituse idee arenes on olulisem teada ja mäletada meil endil. Pealegi on see pealkirjast niigi välja loetav (inimene, kes tausta ei teadnud, sai näituse pealkirja kuuldes aru asjast.).

Seega.

„7 põhjust, miks teha näitust.”

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.

Lisainfo: http://7reasons-1show.blogspot.com

(galerii aadress)

Anonüümne ütles ...

ma leian, et antud teemal(põhjus ,miks teha näitust!!!) on tegelikult ISEENESEST suur tähendus. see on pigem kunstipõhimõtteline, kui lihtsalt teemanäitus ja on siiski üsna oluline teada, millest kogu idee üldse ajendatud on. ok.blog selgitab, aga me ei saa oodata, et kõik külastajad blogi algusest lõpuni loevad.
ja kui juba läks ka kirjalike-seletavate põhjuste lisamiseks töödele(millega ma algselt niiväga nõus polnud...) , siis praegu pole enam mõtet selgitamisest eskeipida . kuna põhirõhk on siiski teemal(sisul), mitte näituse vormistamisel, on ka igasugused mõõdud ja tehnikad kreemiks kreemitordil (viimane gerda tsitaat samal teemal).äkki siiski see nn jutustav vorm pressitekstina meie olukorras on publikusõbralikum.(veelkord, kuna algselt olimegi totaalselt panges ju!, hea et üldse sai tehtud see asi, kuidagi raske on seda fakti ignoreerida)
seega, olen enda variandi poolt( nagu juba öeldud võib muidugi muuta lauseehitusi jne)
ühesõnaga hääletame!

Anonüümne ütles ...

marju, kui loen sinu argumente... miks pressitekst peab selline lai olema... olen sinuga nõus.

kuid kui ma kujutan, et ma "publik" olen, siis tuleb meelde, et ma olen väsinud nendest tekstidest ja üleliigsest infost. kõlab pessimistlikult ja lohakalt.

viimasel ajal loen neid pressiteadeid.. nad on nagu muinasjuttud: ilusad kirjeldused ja alati hea lõpp. kujutan siis ette, et näitus tuleb superhea... siis lähed ja pettud.

et siis kokkuvõtlikult: minu pressiteksti "armastus" on isiklik paranoija. seega ma ei saa puhta südametunnistusega oma vaatepunkti kaitsta)
ja ise ma elusees paremeni ei kirjutaks.. peaksin mainima

Anonüümne ütles ...

anna, ma olen sinuga ka nõus , mis puutub ilusasse lõppu ja lohakusse ja pettumusse. mm, aga mulle tundub, et antud pressiteade pigem kirjeldab, et mis reaalselt toimus, ega spekuleeri tähendustega/tõlgendustega, seega ma arvan, et pettumuse efekt peaks olema minimaalne. mingil 100-l teisel juhul ma raudselt pooldaks ka seda loetelupõhist pressiteksti.
ps.mulle läheb kuidagi isiklikult korda selle teema selgeksarutamine praegu- et tegelt on ju see pressiteate osa ka väga oluline.esimene impressioon, ja et kuidas teha seda siis maksimaalselt lähedalolevana galeriisolevale, sõltuvalt, mis on antud kontekstis tähtis.

Anonüümne ütles ...

Marju, jah sul on õigus põhjendab peab jääma. Arvan ka, et Marju varjant on õigem, samadel põhjustel mis juba kirjas.
Minu põhjus lühidalt: Mulle meeldib maalida.

Anonüümne ütles ...

mina annan oma hääle marjule!
:D

Anonüümne ütles ...

põhjus, miks mu hääl läheb marjule, on, et pressitekstis selgitatakse lihtsas, arusaadavas ja sõbralikus keeles näituse toimumise tagamaid. näitus ja tööd ise on ju valminud kogu selle kammajaa tulemusena. iseasi, kui head tulevad tööd ise, aga meie näitusel on sisu. arvan, et see on kaalukas ka teiste kunstnike kui vaid meie jaoks. ja seda kaalu tuleb väljendada. ja väljendada otsekoheselt - ausalt.
(pole vaja mainidagi et blogi lugemine on fragmentaarne tegevus, mis ei kata kogu tõde ja põhjused ise on seotud ka enim töödega)

tahtsin veel öelda, et minu jaoks... ja sain üleeile teada, et ka marju jaoks on hakanud see näitus palju tähendama: rääkisime sellest, et oma põhjuse postuleerimine-manifesteerimine annab kuidagi psühholoogiliselt kõvasti kindlustunnet ja ühte platvormi talla alla, et näha algprobleemidest sõõri võrra kaugemale.
meil siis selline kogemus, kui võis ka marju arvamust avaldada(usun, et ta ei pahanda).

Anonüümne ütles ...

tereõhtust!
ok. see pressitekst jääb. punkt. toetan ja oma kahtlusi enam ei levi). olen nõus sellega, et antud "pressitekstis selgitatakse lihtsas, arusaadavas ja sõbralikus keeles näituse toimumise tagamaid. "

edaspidine teksti arutlemine muutub kas demagoogiaks või isiklikke kogemuste>tõlgenduste kirjeldamiseks.

aga.. kahtlemata ka minu jaoks selle näitusetegemine tähendas palju.
kuid näituse tagajärjetest-mõjudest ja edasiliikumisest seoses sellega ma räägiks ikka hiljem. olen veel liiga asja sees.

kõik. lõpetan kirjutamisega. mul on piinlik, et peale oma eemal olekut pabistan siiamani mõni isikutega "reaalajas" rääkida). tähendab, ma ei usu enda siirusesse.
j

Anonüümne ütles ...

ma olen küll eemal veidi, aga trükin.

minu põhjus:
20-aastane on mullis ja tahab teisigi sinna kutsuda.

ma pole kellegagi oma põhjuse sõnastuse teemal rääkinud. imelik on.

Anonüümne ütles ...

PS: minupoolsed pisiparandused tekstile.


„7 põhjust, miks teha näitust.”

„ 7 põhjust, miks teha näitust „ on 7 autori ühisnäitus, kus iga autor eksponeerib üht tööd, mis põhjendab/ püüab leida vastust küsimusele, miks teha näitust.

Ühisnäituse idee algstaadiumis ei suudetud leida ühtki sobivat teemat peale "koostöö". Mõned loobusid osalemast, tunnetades isiksuse diskrimineerimist. Näitust päriselt ära jätta ka ei tahetud. Kuna intensiivsed arutelud ning sihitu pealkirja otsimine võtsid justkui iseenesest näituse vormi, otsustatigi väljapakutud ideedest sellesama kui kõige demokraatlikuma kasuks: „ -osalejate arv- põhjust, miks teha näitust”.
Põhjused on järgmised:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.

Koostöö väljendus aktiivses suhtluses ja üksteise ideede ning juba valmis materjali kommenteerimises. Projekti valmimise perioodi jooksul toimus see peamiselt internet teel, sest pooled osalejad viibisid ettevalmistusajal välismaal. lehekülg on jätkuvalt avatud ja toimiv kõigile huvilistele: http://7reasons-1show.blogspot.com

Anonüümne ütles ...

nojah, sa muutsid ainult paar sõna vist, ma vahet ei tunneta.

Anonüümne ütles ...

muutsingi paar sõna, mis häirisid. sisuliselt on ju juba kokku klepitud nagunii. et nii jääb.

Anonüümne ütles ...

mu põhjus:

otsustasin, vastutan, pole ükskõik, armastan, hindan, eksin, tahan edasi liikuda, tahan paremaks saada.

Anonüümne ütles ...

mida ma otsin, aitah